Вкл/Выкл изображения Шрифт A A A Фон Ц Ц Ц Ц
МЕНЮ

Правы спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг  рэгламентуюцца  Законам Республии Беларусь ад 16 ліпеня 2008 г. No 405-3  «Аб абароне правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг».

Парадак разгляду заявак і пісьмовых прэтэнзій спажыўцоў можна паглядзець тут

1. Правы спажыўцоў паслуг

Спажывец камунальных паслуг  мае права на:

  • Задавальненне патрэб і запатрабаванняў у камунальных паслугах;
  • Атрыманне інфармацыі пра выканаўцаў і аказваемых ім камунальных паслугах;
  • Выбар на конкурснай аснове выканаўцы жыллёва-камунальных паслуг;
  • Належную якасць атрымліваюцца паслуг ЖКГ;
  • Бяспека прадстаўляюцца ЖКП;
  • Асвета і інфарматызацыю ў сферы абароны правоў спажыўцоў жыллёва-камунальных паслуг;
  • Пакрыццё часткі або цалкам страт, шкоды, прычыненых жыцця, здароўю і (або) маёмасці з прычыны неаказання або няпоўнага аказання камунальных паслуг выканаўцам альбо аказання жыллёва-камунальныя паслугі з недахопамі;
  • Дзяржаўную, у тым ліку і судовую, абарону сваіх правоў.

2.  Камунальныя паслугі  - на падставе дагавораў

Аказанне ЖКП можа быць прадстаўлена не толькі 1, але і некалькімі дамовамі.

Грунтуючыся на дагаворы па аказанні паслуг ЖКГ, дагавораў бытавога падраду і іншых відаў дамоваў адпаведных грамадзянскай заканадаўствам спажывец павінен атрымліваць асноўныя віды ЖКП:

  • Газазабеспячэнне, электразабеспячэнне і цеплазабеспячэнне;
  • Капітальны рамонт жылога дома;
  • Вываз цвёрдых камунальных адходаў, іх абясшкоджванне і перапрацоўку;
  • Тых. абслугоўванне шматкватэрнага жылога дома;
  • Забеспячэнне бесперабойнай работы ліфтаў;
  • Пастаяннае водазабеспячэнне, водаадвядзенне з кватэры, аднакватэрнага, блакіраванага жылога дома;
  • Водазабеспячэнне з водаразборнай калонкі;
  • Вываз ад аднакватэрных жылых дамоў цвёрдых камунальных адходаў і іх абясшкоджванне.

Калі спажывец адмаўляецца заключаць дамову па аказанні ЕДМУ асноўных ЖКП, гэта не дае яму магчымасць вызваліцца ад унясення платы за паслугі, якія былі фактычна аказаны. На падставе дагавора з спажыўцом яму могуць быць аказаны іншыя ЖКП.

3. Правы і абавязкі выканаўца па дамове на аказанне ЖКП

 ВЫКАНАЎЦА камунальныя паслугі  МАЕ ПРАВА:

  • Патрабаваць ад спажыўца выразнага захавання заканадаўчых нормаў і ўмоў зняволенага дамовы на аказанне ЖКП;
  • У выпадках неабходнасці (у парадку вызначаным заканадаўчымі актамі), забяспечыць доступу ў жылыя памяшканні і на зямельныя ўчасткi;

Зыходзячы з інфармацыі ў Жыллёвым кодэксе доступ у займаныя спажыўцом жылыя памяшканні павінен быць прадастаўлены выканаўцу ў такіх выпадках:

  • Для праверкі дадзенага памяшкання на адпаведнасць санітарна-тэхнічным нормам;
  • Для агляду памяшканняў і ў выпадку неабходнасці правядзення рамонтных работ;
  • Для зняцця паказанняў індывідуальных прыбораў уліку вады, газу, цяпла і электраэнергіі;
  • Для прыпынення забеспячэння некаторымі відамі камунальных паслуг, калі спажывец на працягу не менш за два разліковыя перыяды назапашвае запазычанасць па аплаце ЖКП; работнік арганізацыі ЖКГ мае права прыйсці ў жылое памяшканне неплацельшчыка і адключыць некаторыя з відаў жыллёва-камунальных паслуг (часцей за ўсё, гэта святло і вада).

Доступ у жылыя памяшканні спажыўца павінен быць прадастаўлены па дамоўленасці арганізацыі ЖКГ з уласнікам або наймальнікам. У сваю чаргу арганізацыя ЖКГ павінна загадзя папярэдзіць, у які дзень і ў які час павінен быць прадастаўлены доступ у кватэру. Выключэннем можа з'яўляцца аварыйная сітуацыя.

ВЫКАНАЎЦА ЖКП АБАВЯЗАНЫ:

  • Падрыхтаваць і заключыць з спажыўцом паслуг дагавор на аказанне асноўных жыллёва-камунальных паслуг; забяспечваць бесперабойнае і своечасовае прадастаўленне паслуг ЖКГ належнай якасці;
  • своечасова і за свой кошт ліквідаваць недахопы ў працы па прадастаўленні жыллёва-камунальных паслуг, калі яны паўсталі па віне выканаўцы.

4.  Правы і абавязкі спажыўца  па дамове на аказанне ЖКП

 Спажыўцы камунальныя паслугі МАЕ ПРАВА:

  • Патрабаваць своечасовага і ў поўным аб'ёме прадастаўлення яму жыллёва-камунальныя паслугі належнага якасці;
  • Патрабаваць ад выканаўцы выконваць заканадаўства Беларусі і ўмоў зняволенага дамовы на аказанне ЖКП;
  • У выпадках i парадку, устаноўленых Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь калі ён мае на гэта права, патрабаваць пераліку платы за камунальныя паслугі.

Пераразлік платы за паслугі ЖКГ, якія ўваходзяць у склад асноўных камунальных паслуг, вырабляецца калі яны былі аказаны з недахопамі:

  • Калі устаноўленым санітарна-гігіенічным нормам не адпавядае якасць пітной вады для канкрэтных сістэм водазабеспячэння. Пры гэтым ўмове памер аплаты за якія прадстаўляюцца паслугі халоднага водазабеспячэння скароціцца на 10 адсоткаў на перыяд аказання гэтай паслугі з недахопамі;
  • Пры ўмове, што тэмпература паступаемай гарачай вады ніжэй за 60 ° С - для адкрытых сістэм цэнтралізаванага цеплазабеспячэння, менш за 50 ° С - для закрытых сістэм звыш трох сутак запар. За кожны 1 ° С, на які знізілася тэмпература гарачай вады, кошт аплаты за падагрэў вады скарачаецца на 2,5 адсоткавага пункта на перыяд прадастаўлення паслугі з недахопамі;
  • Ва ўмовах адключэнні ўзроўню напружання, адхіленні частоты электрычнай энергіі ад дзеючых стандартаў. У такой сітуацыі сума аплаты за паслугі электразабеспячэння паменшыцца на 0,15% за кожную гадзіну забеспячэння спажыўца такой паслугай з недахопамі;
  • Калі тэмпература паветра ў кватэры ці іншым жылым памяшканні даўжэй адных сутак трымаецца на адзнацы менш + 18 ° С. У гэтым выпадку сума аплаты за ацяпленне скароціцца з улікам недапастаўленых аб'ёму цяпла, разлічанага ў парадку, вызначаным Міністэрствам жыллёва-камунальнай гаспадаркі.

Калі паслугі па тэхнічным абслугоўванні аднакватэрнага або шматкватэрнага жылога дома даюцца з недахопамі (не ў адпаведнасці з патрабаваннямі тэхнічных нарматыўных прававых актаў), пераразлік сумы аплаты за камунальныя паслугі робіцца зыходзячы з удзельнага вагі кошту адпаведнай паслугі або працы, у складзе штомесячнай платы за тэхнічнае абслугоўванне жылога дома, колькасці поўных каляндарных дзён парушэнні і колькасці каляндарных дзён у месяцы. Парадак разліку ўдзельнай вагі кошту асобнай паслугі або працы, якая ўваходзіць у пералік паслуг і работ па тэхнічным абслугоўванні жылога дома, устанаўліваецца Міністэрствам жыллёва-камунальнай гаспадаркі.

Спажыўцы камунальныя паслугі АБАВЯЗАНЫ:

  • Заключыць з выканаўцам, абраным на конкурснай аснове дагавор на аказанне паслуг ЖКГ;
  • Своечасова і пісьменна прымаць меры па ўстараненню выяўленых непаладак, звязаных з атрыманнем жыллёва-камунальных паслуг, якія ўзнікаюць па віне спажыўца;
  • Забяспечыць цэласнасць і добрасумленную захаванасць прыбораў уліку, якія знаходзяцца ў яго жылым памяшканні (аднакватэрным жылым доме);
  • Своечасова і ў поўным аб'ёме аплачваць камунальныя паслугі ў тэрміны, якія ўстаноўлены заканадаўствам і (або) дамовай;
  • Пускаць у жылыя памяшканні, на зямельныя ўчасткі сотредников выканаўцы (арганізацыі ЖКГ) у выпадках i парадку, якія вызначаны заканадаўчымі актамі;
  • Выконваць патрабаванні і нормы заканадаўства, не дапускаць парушэнні правоў і законных інтарэсаў іншых спажыўцоў.

Аб'ява пра правядзенне паседжання камісіі па супраціве карупцыі ў КУМПП ЖКГ «Іванаўская ЖКГ»

Дэпартамент па энергаэфектыўнасці аб'яўляе пра старт рэспубліканскай інфармацыйна-адукацыйнай акцыі «Беларусь – энергаэфектыўная краіна». Далучайцеся!

Падрабязней...

Аб вывазе смецця

Падрабязней...

Кантакты

Адрас: 225793, Рэспубліка Беларусь, Брэсцкая вобласць, г. Іванава вул.  Будаўнікоў 9

Графік працы: 8.00 да 17.00, абед з 13.00 да 14.00

тэлефоны:

прыёмная, факс — 2-81-58
бухгалтэрыя квартплаты - 2-14-07 (шматканальны),
дыспетчарская (аварыйная служба) - 115

Тэлефон «гарачай лініі» 801652 2-81-56
Час працы тэлефона «гарачай лініі»:час працы: пн,вт,чт,пт 8:00-13:00, 14:00-18:00. ср8:00-13:00, 14:00-20:00 суб 8:00-15:00.

Электронная пошта: box@ivn.bujkh.by

© 2024   КУМПП ЖКХ «Ивановское ЖКХ»